Tanken som räknas

Ambitionen var att jag skulle ta ut mig och knatten på långpromenad i solen, sedan duscha, laga mat, äta, hämta tvätten, vika tvätten och mysa med knatten som sovit i vagnen sedan promenaden.
 
I verkligheten hann jag "bara" med långpromenaden och äggmackor med té. Men vad gör det? Att tanka sol och frisk luft var den viktigaste punkten (efter att mysa med lillen såklart) och trots att det inte var varm mat fick jag ändå i mig någonting. Det är tanken som räknas och vissa dagar blir så här. Få saker blir gjorda, men om jag prioriterar rätt känns det ändå som att det viktigaste blir gjort.
 
 
Jag hittade förresten ett av mina favorittéer på Willys, Lapsang. Ett svart té med rökig smak. Alltid när jag dricker det tänker jag tillbaka på när jag bodde i Stockholm. De gångerna jag sov hos min syster och vi kröp upp under filtar i soffan, tittade på avsnitt efter avsnitt av Dexter och åt Ben & Jerry's Cookie Dough och Half Baked. Och drack rökig lapsang ur hennes fina glaskoppar från Granit. Det var tider det.
 
Nu ska jag fixa mysstämning och ta fram handduk och olja så att lilla knatten kan få sin massage innan nattningen. Jag känner mer och mer att det var ett bra beslut att gå på spädbarnsmassagen. Den stunden blir mysigare för varje gång och från att mest ha fokuserat på att göra rörelserna på rätt sätt och vara på min vakt ifall det plötsligt kommer en kisstråle (eller värre) så kan jag istället bara njuta av att massera honom.
 
Tänk när han är en gänglig femtonåring med dålig hållning och fett hår.
Vad jag ska tänka tillbaka på de där stunderna när jag knådade hans tjocka bebislår!

Kommentera här: