Varma hälsningar

Här hemma har vi nästan-nakenparty med en 22-månaders i blöja, en 27-åring i shorts och en 24-åring i trosor, topp och stödstrumpor.
 
Efter en lekdejt under förmiddagen som avslutades med hemgång i ösregn (där ungen satt och tittade ut från vagnen och räknade upp allt som var blött - det blev en hel del) gav jag mig sedan ut för att köpa ett födelsedagskort till en barndomskompis. När jag slutligen lyckats uppbåda tillräckligt med fantasti för att krafsa ner ett rim la jag kortet på lådan och styrde stegen mot bageriet för att fylla på magsäcken med godsaker.
 
"Trevlig fika! Nu kom ju solen fram också!" kvittrade tjejen glatt bakom disken och jag log sammanbitet och tackade medan jag förbannade vädergudarna inombords. Kunde det inte ha blivit lite svalare och gråare nu? Men icke.
 
Alltså sitter vi här i vår bastu till lägenhet igen. Att rensa badrumsskåp och packa flyttlådor finns inte på kartan just nu. Det som gäller är bara att ta sig igenom dagen utan att smälta bort. "Bara".
 
Nu ska jag hämta vetekudden i frysen.
/Varma hälsningar

Kommentera här: