Och jag hoppas att han inte är ett orakel

Igår eftermiddag hände en ganska konstig och rolig sak. Jag satt på toaletten (och kissade) (så ni inte tror att jag brukar sitta där bara för skojs skull) (det är alltså inte det som är den konstiga och roliga grejen) och plötsligt hörde jag hur min son kommer springandes utanför. Han öppnade dörren och ropade uppjagat: "BEBIN KOMMER!"
 
Jag begrep verkligen ingenting.
 
"Vad sa du? Bebin kommer?" frågade jag lite oroat.
"JA!" svarade han med andan i halsen.
"... nu?"
"JA!"
 
Sedan sprang han iväg igen och jag var tvungen att torka mig en gång extra för att se så jag inte hade börjat läcka fostervatten.
 
Efter ett tag kom jag ihåg att jag tidigare under dagen nämnt "Vilda bebin" och att det måste varit därifrån han fått det. Det var ju... logiskt.
 
Tur bara att det inte var Pelle han skrek det till.
1 Freja:

skriven

Hahaha, tänk om han skrikit det till sin pappa, då hade det blivit fart!

Svar: Ja, verkligen! Kanske borde fundera på att träna upp den här verbala färdigheten till det är dags på riktigt, haha.
Liina

Kommentera här: