För en välklippt gräsmatta löser allt

Idag när Pelle kom till jobbet stötte han på en gammal kompis som berättade att han har ett hus som vi kan hyra.
 
När han ringde mig och berättade det påbörjade jag genast den stora utfrågningen. Hur många rum och kvadratmeter, vad ligger hyran på och vad ingår i den, exakt var ligger huset, när kan vi flytta in, har han några bilder, och så vidare. De frågor som dök upp i skallen så där på stående fot eller sittande rumpa, vad vi nu ska kalla det. Pelle skulle återkomma när han hade fått svar på allt.
 
En stund senare fick jag följande sms:
 
"Jag vet att en åkgräsklippare ingår. Men ringer dig sen."
 
...
 
Men herregud, VILKEN TUR att en åkgräsklippare ingår åtminstone. Då slår vi till??
 
Om jag skulle tagit en bild på sms:et och lagt ut den på sociala medier hade jag hashtagat med #dreamcometrue och #boyswillbeboys.
 
Lite med glimten i ögat. Såklart.
1 Freja:

skriven

Hahaha, om ni hyr huset, se till att det blir du som kör åkgräsklipparen, det är ju till och med kul att klippa gräs då!

Svar: Det ska jag absolut göra! :)
Liina

Kommentera här: