Social läxa

Ungen och jag är hos min mamma den här helgen och idag har även två av mina systrar varit här. Det är så skönt att vara med dem och få flumma och skämta och skratta tills jag gråter utan att tvivla på att de trivs i stunden lika mycket som jag.

Med nya bekantskaper har jag lätt för att lägga mycket av min energi på att försöka tolka exakt vad personen verkar tycka om mig. (Jobbar på det med min psykolog = vuxenpoäng)

För ett tag sedan såg jag ett så bra citat angående detta. Det var på Instagram som användaren "Humans of New York" la upp en bild där personen på bilden sagt följande: "I used to have really bad social anxiety. I'd be so afraid of saying something awkward and uninteresting, I'd stand on the perimeter of conversations and not say a thing. Which ironically came across as awkward and uninteresting."

Väldigt logiskt egentligen, men konstigt nog hade den tanken inte slagit mig förut. Man lär sig ju något nytt varje dag.

Kommentera här: