Familjen är allt

På besök hos min storasyster igen.
Känner mig så himla bortskämd och glad just nu där jag ligger bredvid min unge på några madrasser. Att få ligga i nytvättade lakan som hängt ute och torkat och luktar underbart. Att bli bjuden på grillade hamburgare med lösgodis till efterrätt och sitta kvar vid bordet och bara prata om allt och inget, sånt där man aldrig hinner göra annars; man ses alldeles för sällan. Då är det knappt vi hinner med att berätta det viktigaste och nu avhandlade vi både stort och smått och det betyder så mycket. Att ha någon som lyssnar och som tycker om att prata lika mycket som jag. Att ha någon att skratta med tills vi gråter.
Ja, nu är jag här. Allergisk som satan men lycklig som få. Att ha världens bästa syster, tre av dem till och med. Det är inte fy skam.
Som de alltid säger i Keeping up with the Kardashians: "At the end of the day, all that matters is family"....eller ja. Kanske inte alltid.

Kommentera här: