Vilket klipp(?)

Ikväll klickade jag mig in på en hemsida och bokade en KLIPPTID. På måndag!
 
Googlade sedan "litet huvud frisyr" eftersom jag har ganska litet huvud i förhållande till min kropp. Ville liksom se ifall många kände igen sig och vad de i så fall har för frisyrer.
 
Här har vi tre bilder som kom upp:
 
 
Minus:
Har ej lockigt hår.
Skulle inte orka upprätthålla frisyren (sätta spännena på plats) jämt och ständigt.
 
Plus:
Frisyren passar till bar överkropp, dvs enda modet jag kommer att orka med under de varma sommardagarna.
 
 
 
Minus:
Vill ej tatuera mig.
 
Plus:
Lätt frisyr: klipp kort, tvätta, sov med blött hår.
Enkelt att upprätthålla minen (tänk att Pelle säger: "Du sa ju att du inte ville ha chips?")
 
 
 
Minus:
Blir tvungen att avboka klipptiden och istället spara ut håret i fem år.
 
Plus:
Ljust linne = sommarvänligt.
Får en ursäkt att börja använda hörselkåpor *bye bye barnskrik och sambotjat*.
Eftersom jag inte kommer klippa håret på fem år sparar jag HUR MYCKET PENGAR SOM HELST.
Blir troligtvis miljonär.
 
 
Jaaahaa. Numero TRE blir alltså det vinnande bidraget! *knyter näven i vrede över att behöva avboka efterlängtad klipptid*
 
Nämen seriöst. 
 
Detta var min favoritfrisyr:
 
1 Freja:

skriven

Jag har klipptid nästa vecka... Har planerat att kapa mitt skulderlånga hår till snagg, som jag inte haft på 30 år... Och kom just på att om jag hade ett litet huvud jämfört med min kropp på den tiden så har jag ju samma storlek på huvudet nu men typ fyra storlekar större kropp... Gahhh, vad har jag gett mig in på? Äsch, jag är ju tant, vem bryr sig... Och just där inser jag att jag vill ju egentligen vara en Tina Turner Tant, inte en tråktant med knappnålshuvud...

Svar: Åh vad spännande! Hoppas du blir nöjd. Det kommer ju vara väldigt praktiskt och skönt nu i sommar om inte annat! :)Jag har också haft lust att ha riktigt kort hår, men aldrig vågat. Är rädd att jag inte ska passa i det och det skulle ju ta såå lång tid att spara ut det igen. Har nu insett att jag drömmer om långt hårsvall helt i onödan, eftersom det hår jag har jämt och ständigt hamnar i en trasslig knut på huvudet och jag stör mig fruktansvärt mycket på när det bara hänger. Så ett rejält klipp får det nog bli i alla fall!
Liina

Kommentera här: